PUK-code opvragen

PUK-code kwijt? Volg deze stappen om hem snel en makkelijk op te vragen

PUK-code opvragen

De PUK-code staat op de kaart waarin je je simkaart hebt ontvangen. Ben je dit kaartje kwijt? Dan kun je je PUK-code vaak gemakkelijk zelf opvragen bij je telefoonprovider.

Hieronder vind je alle Nederlandse aanbieders op een rijtje met daaronder precies de juiste stappen om je PUK-code snel en makkelijk op te vragen.

Nadat je de juiste PUK-code hebt ingevoerd kun je je telefoon gewoon weer gebruiken.

Ben

  • Bezoek Ik Ben en log in
  • Ga naar Toestel & Sim
  • En vervolgens naar Pin- en pukcode

Lukt het niet? Dan kun je contact opnemen met de Ben Klantenservice.

HEMA

Ben je je PUK-code kwijt van je HEMA simkaart? De HEMA Mobiel Klantenservice kan je verder helpen.

Hollandsnieuwe

Lukt het niet? Neem dan contact op met de Hollandsnieuwe Klantenservice.

KPN

  • Inloggen op Mijn KPN
  • Ga naar het tabblad Producten
  • Kies voor Mobiel
  • Ga naar Informatie en SIM-kaartinstellingen
  • Kies Pukcode inzien en klik op het grijze veld

Je kunt je PUK-code ook opvragen via de website van KPN, bij het onderdeel online opvragen.

Niet gelukt? Neem dan contact op met de KPN Klantenservice.

Kruidvat Mobiel

Bij Kruidvat kun je je PUK-code alleen opvragen via de telefonische klantenservice. Hiervoor heb je het volgende nodig:

  • Je 06-nummer
  • Je simkaartnummer (staat op je simkaart)
  • De 2 laatst gebelde nummers ter verificatie

De Klantenservice van Kruidvat Mobiel is met je mobiel bereikbaar op 1200 en met een andere telefoon op nummer 0318 – 798003

Lycamobile

Bij Lycamobile kun je je PUK-code alleen opvragen via de telefonische klantenservice.

Met je mobiel kun je bellen met 1200. Met een andere telefoon bel je naar 020-7543030 om in contact te komen met de klantenservice van Lycamobile.

Simpel

  • Log in op Mijn Simpel
  • Je vindt de code onder Sim & Instellingen

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de Simpel Klantenservice.

Simyo

Je pin- en PUK-code kun je vinden in de mail die je hebt ontvangen na het activeren van je simkaart.

Ben je die mail kwijt? Dan kun je je PUK-code op de volgende manier terugvragen:

  • Ga naar Mijn Simyo
  • Kies voor Instellingen
  • Klik op Simkaart

Niet gelukt? Bezoek dan de Klantenservice van Simyo.

T-Mobile

Telfort

Tele2

  • Inloggen op Mijn Tele2
  • Klik bovenin op Je Producten
  • Kies voor Overzicht Producten
  • Kijk onder het kopje Producten en Instellingen – hier vind je je PUK-code

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de Klantenservice van Tele2.

Vodafone

  • Inloggen op My Vodafone
  • Ga naar het onderdeel Producten
  • Kies Mijn toestel & simkaart – hier vind je je PUK-code

Niet gelukt? Bezoek dan de helppagina’s van de Vodafone Klantenservice.

Youfone

  • Je kunt je PUK-code opvragen door in te loggen op My Youfone

Lukt het niet, neem dan contact op met de Klantenservice van Youfone.

Geen idee bij welke aanbieder je zit?

Je kunt hier op verschillende manieren achter komen.

  • Bovenin de statusbalk (iPhone)
  • Door de statusbalk naar beneden te trekken (Android)
  • Op je opstartscherm
  • Op Android via Instellingen – Verbindingen – Mobiele netwerken onder het kopje Netwerkoperators
  • Bij een abonnement: op je bankrekening bij de maandelijkse afschrijving

Inloggegevens kwijt?

Om in te kunnen loggen bij je aanbieder heb je je inloggegevens nodig. Heb je nog geen account of ben je je inloggegevens kwijt? Dan kun je het beste contact opnemen met de Klantenservice.

Normaal gesproken wordt er een sms gestuurd als je een nieuw wachtwoord opvraagt, maar deze kun je niet ontvangen als je simkaart is geblokkeerd.

De gegevens van de klantenservices vind je in de lijst hierboven.

Waar moet ik de PUK-code invoeren?

Meestal vraagt je toestel zelf om de PUK-code. Een PUK-code bestaat meestal uit 8 cijfers en is dus een andere code dan je pincode.

Je kunt een PUK-code 10x invoeren. Na 10x verkeerd invoeren is je simkaart onbruikbaar geworden. Je kunt een nieuwe simkaart (met hetzelfde nummer) bestellen bij je provider.

Kom je er niet uit?

Laat hieronder weten wat het probleem is en dan proberen wij je verder te helpen.

Vergelijkbare berichten

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.